De werkkostenregeling verwerken in de financiële administratie
Per 1 januari 2012 is de werkkostenregeling ( WKR) ingevoerd en per 1 januari 2015 vervangt deze regeling het huidige systeem van belastingvrije vergoedingen en verstrekking aan de werknemer. Voor 2015 is alleen het nieuwe systeem nog van kracht en zal dus door het salarispakket moeten worden ondersteund en administratief correct moeten worden verwerkt in uw boekhoudpakket.
Door deze regeling is het van belang in de administratie de soorten vergoedingen en verstrekkingen aan of ten behoeve van het personeel goed te kunnen onderscheiden, waarbij het van belang is om de vrije ruimte ( het forfait) goed in de gaten te houden, omdat het meerdere fors belast wordt.
In een aantal stappen wordt de werkwijze uitgelegd :
- Afrekensystematieken van de WKR regeling
- De administratie inrichten voor de WKR
- Vastleggen van de WKR kosten
- Monitoren van het forfait
Klik op een onderwerp voor verdere uitleg.