Verplichtingen Administratie
Met deze functie kunt u al uw contracten, overeenkomsten, verzekeringen en overige verplichtingen vastleggen en documenten toevoegen.
Type van een verplichting invoeren
Eerst geeft u aan welke type verplichtingen u wilt gaan gebruiken.
Ga daar voor naar menu keuze: Algemeen > Setup Wizard > Basisgegevens > Referentie codes
Het scherm Referentie tabellen verschijnt. Klik op het wijzig icoon bij ‘Verplichting type’ .
De referentie tabel met de reeds aangemaakte typen verschijnt. Klik op <TOEVOEGEN> en vul de omschrijving van het verplichtingtype in. Bevestig met <OPSLAAN>.
Het nieuwe type verschijnt in het overzicht. Herhaal de handeling tot de (op dit moment) benodigde typen zijn ingevoerd. U kunt de lijst later verder uitbreiden.
U kunt ‘Typen’ die u niet wilt gebruiken verwijderen door op de prullenbak te klikken.
Verplichting invoeren
Menu keuze: Extra > Verplichtingen
Het scherm “Overzicht verplichtingen” verschijnt.
Klik op <TOEVOEGEN>.
Vul hier eerst het referentienummer ( of polis/contract nummer) in.
Selecteer vervolgens een type en vul de omschrijving in. Bevestig met <OPSLAAN>.
Verplichting details invoeren
De eerder ingevulde gegevens verschijnen op het scherm. Klik onderaan op <WIJZIGEN> en selecteer de crediteur via het zoekvenster of in het schuifvenster. Is deze nog niet eerder aangemaakt, klik dan op het plus-icoon om deze (verkort) in te voeren. Vul de relevante velden in voor deze verplichting door de gegevens van de overeenkomst/polis over te nemen. De ingangsdatum is verplicht, evenals de looptijd in maanden.
Deze gegevens zijn nodig voor de tijdige melding op de Startpagina, evenals de koppeling tussen looptijd en opzegtermijn. Bevestig met <OPSLAAN>
Overzicht verplichtingen
Het overzicht toont alle ingevoerde verplichtingen met de meest relevante gegevens. Wanneer er meerdere verplichtingen zijn ingevoerd kunt u sneller zoeken door op Type te selecteren.
U kunt vanuit dit overzicht de verplichting wijzigen en verwijderen. Daarnaast kunt u door op het ‘Euro’ icoon te klikken de facturen of betalingen bekijken.
In het overzicht heeft het programma aan de hand van uw ingevoerde gegevens de einddatum en opzegdatum uitgerekend. Het uitroepteken geeft aan dat een verplichting afloopt.
Door te klikken op de loep komt u in het overzicht met documenten, gekoppeld aan de verplichting.
Documenten bij een verplichting bewaren
Aan een verplichting kunt u de bijbehorende documenten toevoegen, nadat u deze heeft ingescand op uw PC. Klik op het loepje om het overzicht te openen. Klik op <TOEVOEGEN> en vul op het nu verschenen scherm de titel of naam in, waaronder u het document wilt bewaren. Klik nu op <BROWSE> of <BLADEREN> en selecteer het document op uw PC om het te uploaden. De regel met de documentslocatie verschijnt in het veld.
Met <TOEVOEGEN> koppelt u het document aan uw verplichting. U kunt per verplichting meerdere documenten koppelen. Om het document te bekijken klikt u op de omschrijving of het loepje en de document details verschijnen. Klik hier op het icoon achter Bijlage om het document op te vragen.
Melding aflopende verplichting op de Startpagina
Menu keuze: Algemeen > Setup Wizard > Administratie > Administratie Instellingen
Halverwege het scherm kunt u aanvinken dat u een melding op de Startpagina wilt wanneer een verplichting afloopt en tevens hoeveel dagen van te voren u eraan herinnerd wilt worden.
Wanneer u op de melding op de startpagina klikt, komt u in het overzicht met verplichtingen. Het uitroepteken geeft aan om welke verplichting(en) het gaat.